the flipflop life

2013-11-11
18:42:00

THIS JUST IN - Cat Café
Är inte detta en allt igenom brilliant idé!? Ett kattcafé? Kombinerar ju några av de bästa sakerna som finns. Katter och fika. Dricka en liten chailatte och kela med katter, samtidigt!? Åh det låter som något jag skulle göra så fort jag fick chansen! 
 
Det är nästan så att jag skulle vilja öppna ett eget kattcafé. Tror att detta kommer att slå stort!! Det är mest känt i Japan (surprise? no.) där finns det över 39 caféer och är mycket populärt bland både locals och turister.  Det har även öppnats några i Europa under 2013. KANSKE ska jag be någon öppna ett i närheten där jag bor så att jag kan få min beskärda del av katter i mitt liv.  
 
Kan lixom inte släppa det. Det står om man googlar ord som purr teraphy, pet rental, cat rescue och cozy time. Låter ju som rena drömmen!  Man kan ju ta hand om hemlösa katter och så kan en del av kaffekostnaden gå till dem. De människor som av olika anledningar inte kan ha en egen katt behöver ju sin kattkvot fylld ändå, så då finns det flera som behöver uppmärksamhet och gos där. Det är ju WIN-WIN. Ser inga som helst gränser på denna idé! Inspirationen och kreativiteten flödar i mitt huvud för tillfället och jag hoppas någon ska bli tillräckligt pepp på denna idé för att nappa. Ett café i Oslo eller i Stockholm skulle ju inte sitta fel. 
 
Om det fortfarande inte kommit några kattcaféer när jag blir pensionär ska jag seriöst överväga att öppna ett eget. Som den crazy-cat-lady jag är innerst inne. 
 
 
Fördelar
  • Kattmys x1000
  • Hemlösa katter kan få ett hem och människor som älskar dem, i mängder! Kärlek löser allt.
  • Det är en nyskapande idé (i varjefall för mig och troligtvis många andra europeer)
  • Nya idéer är alltid kul
  • Alla människor vill gosa med en kelig katt
  • Kaffe smakar godare med en katt i knät
  • Katter ger ett inre lugn
  • En spinnande katt i knät är bättre än många terapier
  • Det blir aldrig awkward tystnad om man är på date på ett kattcafé för man kan alltid lägga uppmärksamheten på katten i sånt fall
  • etc
  • etc 
  • etc
Nackdelar:
  • DET FINNS INGA
Ni fattar. Ett projekt som inte kan misslyckas. 
 

Kommentar:
#1: Malin

åh fyfan vad mysigt! på ett sådant cafe skulle jag också vilja fika på! När vi blir gamla öppnar vi seriöst ett sådant här café! :)))))

Svar: JAG VET!! bästa idén ever!!!
Marielle

2013-11-11 @ 22:41:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: