the flipflop life

2013-11-09
15:33:32

Oroar mig lite
Ligger här och uppdaterar mig om gårdagens tyfon i Filippinerna. Över 120 människor har hittats döda och antalet väntas stiga under helgen då man inte har haft möjlighet att börja rensa upp förrän nu. Riktigt otäckt.... Det är den starkaste tyfonen på flera år och väntas ge skador i likhet med tsunamin 2004. Det är både turistorter som Coron och Cebu som har drabbats, dock inte värst. Hoppas att de människor som jag känner där nere har det tryggt. 
 
Den här tyfonen drar in över Vietnam i detta nu och ännu fler människor blir hemlösa och skadas. De har ingenstans att ta vägen. Deras små skjul till hem är ju lika hållbara i en storm som ett kristallglas som kastas in i väggen.  Även de stora moderna byggnaderna har inte mycket att säga till om när en tyfon av klass 4-5 drar in. Fy.
 
När jag åker dit är orkansäsongen över, så jag behöver inte oroa mig egentligen. Men det gör jag ju ändå. Naturen är så kraftfull och oförutsägbar att man inte kan skydda sig mot den. Men ibland undrar man ju om det är värt att utsätta sig för det. 
 
Meeeen så läser jag lite mer om Shikanouville, Holong Bay,  El Nido och Inle lake och bah: eeh jo! Jag tror jag vill åka med en gång! 

Kommentar:
#1: Julia

Läskigt det där med stormen...

Svar: Jag vet! Sa stora skador att det inte ens gar att forestalla sig..
Marielle

2013-11-10 @ 16:54:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: