the flipflop life

2013-11-29
15:11:25

Kylen fylld igen.
Igår var det dags för lite julshopping i Stömmarnas stad. 99% onyttigheter på min shoppinglista. 
  • Julmust
  • Glögg
  • Ingridienser till knäck, lussebullar och pepparkakor
  • pepparkaksformar
  • kanelade chokladmandlar
  • yoghurt
Ja ungefär så såg min lista ut. Det var mycket stämningsfullt inne i butiken. Juldekorationer och julmusik. Massvis med erbjudanden om mandlar, russin och julmust.  Trevligt. Ensam var jag också. Skönt. Skjuta omkring på kundvagnen flera varv utan att stöta på någon.
 
När jag sedan kom till godishyllorna, gick jag som vanligt och spanade bland lösgodiset för att se om de hade några sura flaskor. Utan hopp svepte mina ögon över raderna. Har kollat i denna affären varje gång sedan jag flyttade i april och aldrig har de funnits. Men kollar ändå.
Och där. I imitten uppenbarar de sig.
NYHET

Jag har ju bara en regel när det gäller köp av godis. Den lyder som följer: När det finns sura flaskor; KÖP!
 
Och ja, regler är ju till för att följas.....
När jag ser de här flaskorna på bild eller i verkligheten så får jag starka reaktioner. Svettningar under ögonen, massor med saliv i munnen. Jag undrar verkligen vad de stoppar i dem. Världshistoriens bästa godis.
 
 
 
 
Tog mig till rökeriet för att äta en liten lunch. Det blev lyxlaxlunch. Varmrökt lax med hjortronsås och ugnsbakade rotsaker. Sjuuhuukt gott. Speciellt den syltade rödlöken (???). MMMhm!
 
Måsarna cirkulerade konstant utanför fönstret. Tror fiskebåten just kommit in med nytt lass. Stämningfullt. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: