the flipflop life

2013-11-05
09:51:49

Inköpslista till resan
  • Packingcells  - hur smart för mig som är så dålig på att packa?!
  • Hänglås med vajer - så att man kan låsa fast sin lilla väska på tåg, i en lyktstope, i dormroomet, ja överallt där man inte har uppsikt helt enkelt.
  • USBminnen - att lagra och föra över bilder på
  • Drybag 5-10L- att ha med sig på stranden, på båten, när det regnar osv
  • Alternativt: Vattentät ryggsäck  - som också kan användas som "daypack" plus ovanstående användningsområden
  • Mini-apotek - Allt från desinfektionsvåtservetter, till plåster, alvedon och Mygga etc
  • Vattentät kamera (?) - Ja alla förstår ju fördelarna med det här, men är det värt pengarna.....?
  • Skyddande datorfodral - Ett tunt så att den inte tar mer plats än nödvändigt men ändå stöttåligt.
  • Moneybelt - att ha runt midjan med lite pengar i. I tillägg till "pass-halsväskan" och pengar i strumpan. 
 
Det är väl det här jag hittils kommit på att jag saknar. Säkert fler saker som kommer komma upp med tiden men det känns ju bra att listan är kort! 
 
 
 
 Travelling Light Garment Mesh Bags Blue
Sea to Summit ultra-sil dry daypack - Black - Blue - Lime - Orange
SeaToSummit verkar ha fina grejer.
 
 
 
PS. det här skulle ha publicerats igår men något gick snett.....
 
 

Kommentar:

Jag älskade min vattentäta kamera! Vet inte vad jag skulle ha gjort utan den. Nu har jag "bara" gopron med mig, men iaf något vattentätt. Beror på vad du ska göra för resa men det är värt att ha om det regnar, om man är på stranden, vid vattenfall ;), surf, dyk, snorkel etc. Kram!

Svar: Tack! Ja jag läste det på din blogg! tack för tipsen ;) Jag ska absolut överväga saken. :)
Marielle

2013-11-05 @ 13:39:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: