the flipflop life

2013-11-02
01:35:00

Allahelgonaafton
 
Måste bara säga att jag är hemskt nöjd med den här höstiga färgen på mitt nagellack. Synd bara att det typ förstörs på två dagar när jag jobbar. Men bara att bättra på det när man kommer hem så vaknar en nymanikyrerad och vacker!
 
Idag blev det en spontantur upp på berget nere på Skjaerhalden. Skulle bara ner och lägga ett brev på posten men det var sådant strålande väder att jag inte kunde motstå min impuls att klättra upp. Och var det värt det? JAA! Åh det är så fint där. Ångrar bara att jag inte hade min braiga kamera med, utan bara mobilen. Det blir så sjukt kassa bilder i jämförelse. Men jag vet ju iallafall hur det såg ut. Jag såg. Fast på min näthinna ett bra tag. Ingen höstdepression här inte. Synd att jag inte kan visa er bättre material än detta. 
Skjaerhalden
 
 
Strömstadsbåten på väg mot Svärje.
Alltså skärgården. Havet. Jag älskar det.
 
Det blåste endel däruppe på toppen. MEN vilken utsikt. Så att man svimmar alltså!
 
Alltså ni ser ju kvalitén på min mobilkamera. Glimrande, strålande, lysande bild!
 
Där ser ni spar och gästhamnen. Lite öde nu i NOVEMBER. Men så fint det är här. Här där jag BOR.
Och så vid tretiden så försvann solen bakom berget. Och så blev det mörkt lagom till jag började jobba. Heja vintertid. NOT!
 
En mycket trevlig afton med endast 8 gäster på gjestgiveriet. Det är så mysigt det. 100% uppmärksamhet kan en ge sina gäster. Och det är så fint dukat och dekorerat när vi har mycket tid. Både i salen och på tallrikarna. Alla ger lixom det där lilla extra och inte tvärt om. Det är kul. Fantastiskt nöjda gäster hade vi ikväll. Och imorgon ankommer nya. Jag gilar mitt jobb.
 

Kommentarer:
#1: Amanda

snygga naglar

Svar: Tack ska du ha! Har jobbat länge för att mina egna ska bli fina :)
Marielle

2013-11-02 @ 01:36:52
#2: Tina

Fina naglar =) matchar ju verkligen det du har till (tröja?) =)

Svar: Tack ska du ha! Jag har på mig såna där luffarvantar du vet? Smartphone-väntar ;)
Marielle

2013-11-02 @ 06:49:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: