the flipflop life

2013-05-20
18:22:56

Vad gör man utan internet i 24 timmar?
Ja, det blev stömavbrott här igår, och då ballade internet ur så har varit utan i 24 timmar!! Katastrof. Och det strular fortfarande, online offline online offline hela tiden. hrrm.. Irriterande deluxe!
 
 
Hoppas att det ordnar sig. Lördag och söndag har varit fantastiskt fina dagar vädermässigt. Igår blev det till och med ett dopp i havet. Första riktiga för i år, om man inte räknar med det blöta torrdräktsbadet i februari. Det var kallt men refreshing! Så härligt det är här vid havet. Åh. När jag ska bosätta mig på riktigt någonstans vill jag bo vid havet. 
Sooooola och bada!
 
Lyxade till det med den härmiddagen till Eurovision song contest. HAHA. Kan jobba lite på upplägget till nästa gång. Det var GOTT.
Bakade en kladdkaka när hag kände mig lite uttråkad. Det bästa med att bo själv är att man får lämna så mycket smet man vill i bunken och slicka upp allt själv.
 
ESC då. Ja showen var ju grym! Petra Mede tyckte jag var riktigt bra som host, men låtarna. Vad skickade folk in för bidrag egentligen?? Ja. Men jag gillade iallafall danskan, så rätt låt vann åtminstone! :)
 
 

Sommarklänningen på och partymusik i lurarna!

Jag älskar när avocadon är så där fantastiskt perfekt mogen innuti som den känns och ser ut på utsidan. Gårdagens middag.
 
Igår jobbade jag, men innan jobbet tänkte jag att jag skulle ta mig en springtur, premiär för utan-jacka-springet. Oh herre gu. Man baah: eeeh är det redan JULI!? Det var så sjukt varmt. eeh. Tänkte springa milen, men nä. efter 7 km flåslunk gav jag upp. Långsamt tempo och heeeelt slut när jag kom tillbaka. Ja det blev ju ett träningspass iaf. Får springa tidigare eller senare nästa gång. 
 
Idag var jag och Josefin in till Fredrikstad och Gamlebyn. Fint var det. Trots moln. Vi kikade i några små pluttinutt butiker och en av dem blev jag helt frälst i! Hygge Lykke hette den. SÅÅ mycket fint. Lär bli fler besök dit. Käkade lunch på "Mormors cafe" och snackade. 
 
Ikväll blir det lugnt, ska laga lasagnette och kolla på Glee. Fjärde säsongen redan!? WHaat??. Once upon a time är slut, och ja. Det blir nog en säsong till om jag känner ABC rätt. Får se om jag gidder att kolla in den mä. Men jag bara måååååste ju veta hur det ska gå för människorna i Storybroooke. ehehee.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: