the flipflop life

2013-05-22
14:57:13

Rabarberpaj
Som rubriken antyder så är det något gott i görningen. Tänkte ta mig an och baka en liten paj. Lite för att pigga upp stämningen.

Kollar på glee och får någon slags nostalgikänsla och en stark känsla av att "jag-vill-vara-med-och-göra-nåt-i-grupp-nu"
Alltså när de sjunger och dansar tillsammans så blir jag så avundsjuk. Jag vet att det är på låtsas och att ingen kan göra synkroniserad dans och sång helt random på en klassisk skolgård i high school, men jag vill. Jag vill vara där, känns gemenskapen som de känner, och kunna dansa och sjunga såklart. Det ser så kul ut. Jag är imponerad och avundsjuk. Men det är på film. Inget mer, verkliga livet är inte riktigt så synkat.

Jag frågade igår när min roomie skulle flytta in, och nu är det visst inte förrän i MITTEN på juni. Jag trodde det var i början.... Nåväl. Klarar mig väl själv, men hade vart roligare med sällskap (och billigare hyra... )

Kommentarer:
#1: Ma

ojoj, rabarberpaj! vi har ungefär 5cm långa rabarber så här blir det inget med det!

Svar: Jag köpte i butiken.... hehe
Marielle

2013-05-22 @ 17:44:49
#2: Bibbi

Men nu har vi fått en laddning av mormor så nu blir det kräm och paj, mums

Svar: Va goott!Kräm ska jag göra någon dag! :D
Marielle

2013-05-23 @ 19:21:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: