the flipflop life

2013-05-26
02:24:34

Hektiskt
Idag blev jag väkt ca 7.30 av en lite 3 årig söt gutt. Han bankade och bankade på dörren. Sedan hörde jag hans mamma ropa: neej fel hytteeee! och så sprang han ivägg. Såg bara hans lilla kalufs sticka upp i dörrfönstret. 
 
Vid halv elva låg jag i soffan och hör hur någon börjar banka på huset och skriker BANK BANK BANK lite som Skrollan. 
Jag går och öppnar och den lilla killen blir skiträdd och springer iväg.Fel hytte igen antagligen. Haha. Tror jag vet känslan. Som när man var liten och tog "fel" hand på affären eller nåt.

Körde sedan till strömstad för att handla lite. Där var det KAAAOS! Otroligt mycket bilar. Jag är på ett sätt glad att jag var själv för ingen kunde stressa mig när jag skulle försöka krångla in mig i en parkeringsruta. Men det fanns ju inte heller någon som kunde hjälpa mig.
 
Det här är kön in till systemet. Fler än jag som var törstiga. Herreguu. Fick stå i kö UTANFÖR i tio minuter, sedan gå som på ullared (har inte varit där jag vet, men som jag tror att det är ) där inne. Inte stanna, inte vända, inte fundera. Bara plocka och gå vidare. Nästan bara norrmän också hehe.
 
Körde sedan snabbt hem igen för att jobba. Första kvällen med riktig A la Carte för mig idag. Hade hela två helt egna sällskap. Sålde in min första 7-rätter med vinmeny till det ena bordet och 5-rätter med vinmeny till andra bordet. Det var kul! Smakade på vaktel och vaktelägg, blåmussel- och färnkolsoppa, och oxsvans- och rödlökskompott. Väldigt gott alla tre! 
 
Imorgon är ledig dag. Ska nog tvätta lite och på eftermiddagen kanske vi ska spela (läs: titta på) volleyboll! 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: