the flipflop life

2013-05-08
20:20:17

Ett renare golv och 15 bett senare.
Efter lite googlande kom jag fram till att det enda jag hade hemma mot ohyran var vatten. Ingen fun-light, kanel eller myrhus. Så sagt och gjort. Satte en kastrull på plattan.
 
Tog först fram dammsugaren för att få bort det värsta. De sprang för sina liv, några upp på mitt ben och gav mig ett par kliande bett (15 STYCKEN!! tacka vet jag xylocain) När jag dammsög noga i alla hörn så såg jag lite spindelnät. Följde det upp i fönstret och insåg då också att fönstrena var fulla med små bruna spindlar. Vad är detta för ställe?! Sög snabbt upp dem. Hittade en stor, sög upp den med och hoppas att det var boven i dramat.
 
När vattnet kokade satte jag i lite (mycket) såpa. Hällde sedan ut det över golvet och såg hur de små liven vid första kontakten med vattnet skrumpnade ihop lite och slutade röra sig. YES! Hoppas nu att deras lik varnar andra från att komma till min hytte. Här är ni inte välkomna era äckel!
 
Nu luktar det gott här inne. Och jag hoppas att jag kan sova lugnt i natt, det känns fortfarande som om det kryper på kroppen. uuuhä!
Någon som vet hur man blir av med spindlar och myror på ett mer permanent sätt?

Kommentarer:
#1: Bibbi

Hoppas du blir av med dina "husdjur" för det är inte så kul att ha inne.
Du får väl fixa starkare medel om det inte hjälper.

2013-05-08 @ 20:35:41
#2: Viktoria Forsberg

Fy farao!! Ättika och citronsyra är bra mot det mesta. Jag har hört något om rabarberblad som man kan lägga för där dom kommer ifrån och så ska dom inte vilja gå där, men vad vet jag kan vara en sånt där gammalt hittepå :)

2013-05-08 @ 20:49:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: