the flipflop life

2013-05-14
23:02:53

Bloggar
Jag följer en blogg lite sporadiskt, och här ( http://thoughtcatalog.com/2013/date-a-boy-who-travels/ ) är ett inlägg som jag tyckte så himla mycket om. Tänk inte så mycket på själva meningen "date a boy...." för det är inte det jag gillar med det. Utan själva argumenten varför. För det beskriver så väl varför jag vill resa. Det beskriver så exakt varför jag älskar människor jag träffar när jag reser. Den träffar mig rakt i hjärtat och jag känner igen mig i så många situationer som författaren beskriver som *pojkens* upplevelser och känslor och tankar och vad han vill och gör. Jag känner mig inte som tjejen som letar efter en pojkvän, utan som den personen tjejen letar efter. Jag tänker kanske att hade jag skrivit texten hade jag skrivit "Find friends who travel...." och bytit ut alla "find a boy who", till "find a friend who".
Texten är rätt så lång men jag tyckte den var så värd att läsa.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: