the flipflop life

2013-05-16
23:07:58

Bättre sent än aldrig
Tog mig tillslut ut på en tur. Tänkte först springa i backen, skulle bara ta ett uppvärmningsvarv först. Men sen var det så vackert ute att jag ville springa längre. Så sagt och gjort. Det blev en tur på 9,6km och bara backen en gång. Det gick ju bra det med. Träffade på några gäss, två rådjur och sjukt söta kalvar och lamm. Nu känns det att våren verkligen har kommit. Gräset är grönt, björklöven håller på att väcklas ut. Det är ljumna vindar och fåglarna slutar aldrig kvittra.
 
 
 
 
 
Imorgon är det 
17 MAJ. Stor dag på restaurangen. Första dagen för mig där vi inte har förbokade sällskap utan a la carte gäster. Ska bli kul men jag äl väldigt nervös. Pluggat in morgondagens meny och vinlista nu på kvällen. 
 

Kamskjell og asparges med hummersaus
Blåskjell- og fennikelsuppe
Ovnsbakt laks, urtesmørsaus 
Helstekt indrefilet av gjøkalv, timiansjy
Assortert ost
Sitrusmousseline i nøttekurv
Sjokoladedelicekake 

Og så noen gode viner:

Prosecco, Zardetto 

Greco Beneventano 2012 

Vermentino 2011, Moris Farms

Mandriolo Rosato 2012, Moris Farms 

Hvaler Gjestgiveris Jubileumsrødvin

Casa Emma 2010, Chianti Classico 

Recioto di Soave 2009 DOCG, Fattori  

Quinta Nova 2006 LBV 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: