the flipflop life

2013-06-11
01:45:44

Lööööön!
Så jäkla gött att första lönen rullade in idag. Yeey! Sverige på onsdag för att fylla upp kylen igen ;)
 
Idag har det varit en väldigt bra dag. Först sol och bad med fina kollegor.  Vi åt massa jordgubbar och körsbär. Åh jag älskar jordgubbar!!
Skulle förklara för Sylwester att det hette jordgubbe på svenska. Han kan ju norska så förstår mer eller mindre svenska. Innan jag riktigt hann tänka efter så sa jag" Jord-gubbe,means like,  dirty old man" Och det lär jag väl få äta upp resten av sommaren.... hehe 
 
Käkade sedan isterband och stuvad potatis sen lunch, riktigt gott!
 
Jobbade ensam med Roman idag, vi hade 6 gäster som skulle ha 3-rätter och vin. Piece of cake!
Det allra allra bästa med att jobba restaurang är att man får smaka på så fantastiskt god mat. Idag bestod middagen av sjömatsrisotto med röding och blåmusselsås, senapspenslad helstekt kalvfile med örtsky och smörslungad nypotatis och så hemmagjord chokladkaka, jordgubbsmousse och passionfruktssorbet. Herregu va  gott!
 
Smaktallerken!
 
Här är lite bilder på det enorma tältet vi satte upp förra veckan
 
Var på promenad igår. Nu har alla maskrosor blommat över och det är inte lika fina längre. Men tallskogen är vacker.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: